Suwnice pomostowe ABUS w produkcji papieru i opakowań
Nie da się z całą pewnością stwierdzić, kto wynalazł papier. Najstarsze jego znaleziska, datowane na rok 200 p. n. e., pochodzą z Chin, a technikę jego wyrabiania opisał jako pierwszy Tsai Lun w 105 roku n. e. Ze względu na nakład pracy potrzebny do uzyskania pojedynczego arkusza, początkowo papier był niezwykle rzadki i cenny. Dopiero w połowie XIX wieku zaczął być masowo produkowany z zastosowaniem maszyn. Dawniejsza, rzemieślnicza metoda wyrabiania papieru polegała na odcedzaniu pojedynczych arkuszy. Dziś przekształciła się w złożony proces technologiczny, w którym z masy papierniczej wytwarzana jest ciągła wstęga. W kolejnych fazach jest ona prasowana, suszona, schładzana i cięta. Wraz z postępem techniki artykuły papiernicze zyskiwały na popularności, a ich zakres zastosowań wciąż rósł, tworząc nową gałąź przemysłu.
Obecnie trudno sobie wyobrazić życie codzienne bez papieru i wyrobów pochodnych - poczynając od pojedynczej kartki do notatek, po skomplikowane w konstrukcji opakowania. Do największych na świecie producentów papieru należy Chińska Republika Ludowa, z roczną produkcją przekraczającą 100 milionów ton.
Potentat w produkcji papieru stawia na suwnice ABUS
Przedsiębiorstwo Longchen Paper Group (www.longchenpaper.com) powstało w 1978 roku na Tajwanie. Obecnie dysponuje szeregiem zakładów produkcyjnych zarówno tam, jak i na terenie Chin. Spółka wytwarza między innymi tekturę falistą, materiały pakowe oraz opakowania na zamówienie. Do grona klientów Longchen Paper Group należą firmy z branży spożywczej, komputerowej i elektronicznej. W procesie produkcyjnym konieczny jest bezpieczny i precyzyjny transport m.in. wielkogabarytowych bel papieru, których masa dochodzi do 63 t.
Współpraca między Longchen Paper Group a chińską spółką córką ABUS została zapoczątkowana w 1998 roku, kiedy uruchomiono pierwszą suwnicę ABUS w Wuxi - milionowej metropolii leżącej w okolicy Szanghaju. W ramach rozwoju przedsiębiorstwa uruchomiono kolejne fabryki, zlokalizowane w Wuxi, Pinghu, Hubei oraz na Tajwanie. W roku 2016 zakończono kolejną dużą inwestycję produkcyjną w Hubei. Również i w tym zakładzie pracują urządzenia dźwignicowe ABUS.
Bezpieczny i precyzyjny transport dużych mas
W fabryce w Hubei olbrzymie bele papieru są transportowane przy użyciu trzech suwnic dwudźwigarowych ABUS typu ZLK o rozpiętości 37,2 m i 22,5 m wysokości podnoszenia. Na dwóch suwnicach pracują po dwie elektryczne wciągarki linowe GM7000 o udźwigu 32 t każdy. Trzecia suwnica wyposażona jest w aż trzy wciągarki linowe: pracę dwóch z nich o udźwigu 32 t wspomaga trzecia o udźwigu 63 t.
W sytuacji, gdy dwie wciągarki są używane do przemieszczania długich i wielkogabarytowych ładunków, kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa jest synchroniczne podnoszenie. Z tego względu wciągarki na suwnicach ABUS posiadają funkcję synchronizacji prędkości. Zapewnia ona, że podczas jednoczesnej pracy wciągarek ich prędkości jazdy i podnoszenia oraz względne położenie haków są stale wyrównywane w czasie rzeczywistym. Nominalna dokładność regulacji to 25 mm.
Dodatkowo poziom bezpieczeństwa operowania ładunkami jest zwiększony dzięki płynnej regulacji prędkości przyspieszenia oraz hamowania jazdy suwnic. Dźwignice w Longchen Paper Group wyposażono w układ łagodnego rozruchu typu AZS i przekaźnik łagodnego przełączania między prędkościami SU-2. Są to elektroniczne, zmienno-biegunowe systemy napędowe, umożliwiające operatorowi suwnicy precyzyjny, bezstopniowy manewr przyspieszania i hamowania. Współdziałanie obu tych układów skutkuje lepszą charakterystyką jazdy suwnic.
Do celów konserwacyjno – serwisowych dźwigary suwnic wyposażono w pomosty robocze, umożliwiające wygodny i bezpieczny dostęp do czołownic i elementów suwnic na całej ich długości.