Produkcja suwnic i komponentów


Główna siedziba firmy ABUS znajduje się w Gummersbach-Lantenbach.

To tutaj nasze suwnice pomostowe jednodźwigarowe są spawane, malowane i montowane, aby były w pełni funkcjonalne. Od 2022 roku w tym miejscu znajduje się również nasz dział rozwoju produktów, w którym powstają pomysły i innowacje, dzięki którym nasze dzwignice są wyższej jakości i bardziej opłacalne.

Lokalizacja w skrócie

Zakład w Gummersbach-Lantenbach został otwarty w 1965 roku wraz z założeniem firmy ABUS Kransysteme GmbH i pierwszą halą produkcyjną. Zatrudniając początkowo 20 pracowników, rozpoczęto tam produkcję pierwszych urządzeń dźwignicowych dla naszych klientów. Od tego czasu zakład był stale rozbudowywany, aby sprostać rosnącym wymaganiom. W 1997 r. wybudowano halę o powierzchni 11 000 m² do produkcji suwnic pomostowych, a w 2007 r. zakupiono budynek administracyjny i dodatkowy teren w Gummersbach-Herreshagen. Wszystkie lekkie suwnice pomostowe są obecnie produkowane w zakładzie w Lantenbach. Centrum rozwoju, które zostało otwarte w 2022 roku, napędza rozwój produktów.

Produkcja lekkich suwnic pomostowych

Produkcja lekkich suwnic pomostowych w Gummersbach-Lantenbach koncentruje się na wytwarzaniu urządzeń dźwignicowych o rozpiętości do ok. 28 m i udźwigu do 16 ton. Łączymy wysoką jakość z elastyczną automatyzacją, aby spełnić wymagania klientów. Nasze nowoczesne procesy produkcyjne gwarantują precyzję i niestandardowe rozwiązania dla różnych obszarów zastosowań.

Proces produkcyjny składa się z kilku etapów, od odbioru surowca do wysyłki produktu końcowego. W zależności od udźwigu i rozpiętości rozróżniamy suwnice pomostowe ze spawanymi dźwigarami skrzynkowymi i te z dźwigarami z kształtowników walcowanych. W zależności od wymagań klienta i wybranego typu suwnicy, nasze suwnice pomostowe są produkowane w odpowiednim wariancie.

Aby zagwarantować jakość, niezawodność i precyzję w najdrobniejszych szczegółach, pomimo swoich rozmiarów i wytrzymałości, nasze suwnice pomostowe są wykonywane na miarę, kawałek po kawałku, z wysokiej jakości blachy stalowej. Po dostawie i dokładnej kontroli surowca, stal musi zostać odrdzewiona i odkamieniona w celu uzyskania doskonałej jakości spawania i malowania. Nasz system obróbki strumieniowo-ściernej z czterema wysokowydajnymi turbinami wykonuje to zadanie i przygotowuje belki walcowane lub płaskie płyty stalowe do dalszej obróbki. Jeśli dzwignica jest wykonana z szerokiej płaskiej stali tworzącej dźwigar skrzynkowy, po tym etapie następują bardziej złożone prace spawalnicze. W zależności od wymaganej długości suwnicy, płaskie blachy stalowe są spawane ze sobą w systemie spawania sterowanym sterownikiem PLC. Ten system spawania doczołowego przetwarza blachy o różnej grubości, działa półautomatycznie i gwarantuje wysokiej jakości łączniki dzięki systemowi śledzenia szwów. Dzięki specjalnemu procesowi dźwigary suwnicy są spawane w taki sposób, że płyty nie odkształcają się, a dźwigar nie wymaga prostowania. Spawane usztywnienia wyboczeniowe dodatkowo zabezpieczają blachy czołowe przed skręcaniem. Płyty grodziowe zapewniają optymalną stabilność wymiarową całej konstrukcji.

Pasy dolne i górne oraz szyny wózka są również przyspawane automatycznie. Firma ABUS opracowała w tym celu system spawania bramowego, który spawa do sześciu szwów jednocześnie z zachowaniem stałej jakości. W przypadku suwnic pomostowych wykonanych z dźwigarów walcowanych etapy te są pomijane, a następuje jedynie przycięcie na długość i przygotowanie do różnych wariantów połączeń suwnicy poprzez spawanie na płytach łączących dźwigara głównego.

W kolejnym kroku dzwignica jest łączona ze swoimi komponentami, takimi jak belka wózka i wciągnik linowy. Następnie suwnica jest malowana w specjalnej hali, która gwarantuje czystą i bezzapachową obróbkę. Na koniec dzwignica jest elektryfikowana, poddawana testowi funkcjonalnemu i przygotowywana do wysyłki.