Szwajcarski dostawca produktów ze stali nierdzewnej używa systemów dźwignicowych ABUS
Stal nierdzewna i ognista czerwień
16 suwnic pomostowych ABUS pracujących w obiektach szwedzkiej spółki HANS KOHLER AG, odznacza się czerwonym kolorem, przywodząc na myśl skojarzenia z rozgrzaną do czerwoności stalą. HANS KOHLER posiada stuletnią tradycję wytwarzania asortymentu ze stali nierdzewnej i aktualnie jest jednym z wiodących szwajcarskich dostawców tego materiału.
Spółka, zarządzana dziś przez trzecie pokolenie właścicieli, ma kilka oddziałów w Szwajcarii. W 2019 roku oddano do użytku nowy obiekt w Dietikon niedaleko Zurichu - zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania długich elementów, dysponujący regałami szufladowymi o powierzchni magazynowej w ilości ponad 4 tysięcy kaset. Ten nowoczesny skład zastąpił wszystkie dotychczas funkcjonujące magazyny firmy i zapewnia gotowość szybkich dostaw bardzo szerokiej oferty produktowej.
Kolejne inwestycje na bazie dobrych doświadczeń
Spółka HANS KOHLER już w 2012 roku zakupiła trzy suwnice pomostowe ABUS. Partner ABUS Kransysteme na terenie Szwajcarii i Lichtensteinu, Brun Marti Dytan AG, udzielił inwestorowi kompleksowego wsparcia na każdym etapie inwestycji. Począwszy od doboru urządzeń, poprzez dostawę i montaż, na odbiorze kończąc. Do realizacji zadań transportu bliskiego zaproponowano jednodźwigarowe suwnice podwieszane ABUS. Na potrzeby tego typu suwnic torowisko umieszczono pod elementami stanowiącymi konstrukcję dachu hali. Dzięki temu uzyskano większą wysokość podnoszenia. Budowa suwnic podwieszanych pozwala także na maksymalne wykorzystanie szerokości hali za sprawą niewielkich wymiarów dojazdowych wciągnika i możliwości indywidualnego doboru wysięgów bocznych dźwigara. W ten sposób, przy zastosowaniu standardowych suwnic, również obiekty o skomplikowanej konstrukcji i trudnych warunkach budowlanych mogą być optymalnie użytkowane.
Dobre doświadczenie w zakresie rozwiązań dotyczących transportu materiałów i doboru urządzeń zaproponowanych przez partnera ABUS Kransysteme w 2012 roku spowodowały, że sześć lat później HANS KOHLER przy realizacji nowej inwestycji ponownie zdecydowało się na współpracę z tym dostawcą. W efekcie Brun Marti Dytan w 2018 roku przeprowadziło montaż i odbiór 13 kolejnych suwnic ABUS. Obecnie w różnych strefach magazynu w Dietikon pracuje 16 urządzeń dźwignicowych, umożliwiających obsługę pełnego cyklu transportu stali: począwszy od dostarczanych transportem ciężarowym wiązek rur, kończąc na produktach finalnych, takich jak cięte i obrabiane długie elementy, rury czy pręty, które są gotowe do dalszej spedycji. W obiekcie o długości 120 metrów zastosowano różniące się zależnie od lokalizacji i zastosowania jednodźwigarowe suwnice pomostowe o udźwigach od 1 do 6,3 tony i rozpiętościach od ok. 12 do 22,5 m. Wysokość podnoszenia wszystkich urządzeń to 6 m.
Indywidualny dobór rozwiązań dla zróżnicowanych zadań transportowych
13 najnowszych urządzeń ABUS zamontowanych w HANS KOHLER służy różnym celom transportowym, począwszy od profesjonalnego i bezpiecznego załadunku i rozładunku samochodów ciężarowych, poprzez transport powierzchniowy różnego typu ładunków wewnątrz fabryki, po dostarczanie komponentów na poszczególne stanowiska robocze. Spośród nowo dostarczonych dźwignic dziewięć to jednodźwigarowe suwnice pomostowe o udźwigu 6,3 tony. Siedem z nich to suwnice typu ELV o dźwigarach z profilu walcowanego, na co pozwalają ich niewielkie rozpiętości od ok. 12 do 16 m. Natomiast dwie suwnice to typ ELK o rozpiętości 22,5m zaprojektowane jako spawane dźwigary skrzynkowe. Na wszystkich suwnicach pracują elektryczne wciągniki linowe. Ponieważ transportowane przez nie ładunki to długie elementy stalowe o dużej masie własnej, wciągniki wyposażone zostały w funkcję elektronicznej synchronizacji prędkości GLS. Zapewnia ona wyrównanie położenia haków podczas tandemowej pracy dwóch wciągników (w przypadku podnoszenia ładunku jak również przejazdu wzdłuż dźwigara). Funkcja GLS kontroluje rozbieżności w zakresie prędkości jazdy synchronizując je automatycznie, nawet gdy wciągniki są obciążone ładunkami o różnej masie własnej. Jest to niezwykle istotne w przypadku transportu długich elementów. Dźwignice są sterowane radiowo, co czyni ich obsługę jeszcze bezpieczniejszą dla operatora. Może on z dowolnego miejsca obserwować pracę danej suwnicy i pozycję ładunku na haku, sterując urządzeniem stosownie do potrzeb. Za pośrednictwem zainstalowanego na suwnicy wyświetlacza LED operator posiada możliwość odczytu masy własnej zawieszonego na haku ładunku. Dzięki temu przeszkoleni operatorzy dźwignic mogą bezpiecznie i w sposób w pełni kontrolowany wykonać każdy wymagany manewr urządzeniem, niezależnie czy to będzie podnoszenie lub opuszczanie, czy też transport powierzchniowy lub liniowy.
Podczas gdy dziewięć suwnic pomostowych na górnym poziomie przepływu materiałów transportuje ładunki na całej powierzchni hali, cztery jednodźwigarowe suwnice wspornikowe typu EWL pracują na niższym poziomie, zapewniając transport komponentów na poszczególne stacje robocze umiejscowione wzdłuż ścian obiektu. Torowiska suwnic EWL zamontowane są poniżej suwnic ELV i ELK. Rozpiętość dźwignic wspornikowych wynosi 9,5 m. Każda z nich jest wyposażona w parę wciągników linowych i posiada sterowanie radiowe. Taka konfiguracja czyni je optymalnymi urządzeniami dedykowanymi do obsługi kilku stanowisk roboczych.
Od momentu montażu i odbioru suwnic, dzięki ogólnokrajowej sieci serwisu i obsługi klienta, spółka HANS KOHLER AG może polegać na profesjonalnym wsparciu Brun Marti Dytan w zakresie utrzymania urządzeń ABUS, jak również ich inspekcji i napraw.