Walter Watson i ABUS wyposażają w park maszyn globalną centralę Combilift
Walter Watson Ltd (www.walter-watson.co.uk) to północnoirlandzki wytwórca konstrukcji stalowych i dostawca suwnic. Spółka zrealizowała kontrakt na urządzenia dźwignicowe do jednego z największych zakładów przemysłowych w Irlandii.
Irlandzki producent wózków widłowych Combilift (https://combilift.com/en/) otworzył nową fabrykę i globalną centralę w Monaghan – inwestycję wartą 50 milionów euro. Spółka wybrała Walter Watson Ltd jako dostawcę urządzeń transportu powierzchniowego zarówno do budowy kompleksu, jak i do obsługi uruchamianej tam produkcji.
Projekt, największy ze realizowanych przez firmy z siedzibą w Irlandii Płn., został ukończony i oficjalnie otwarty w 2018 roku przez premiera Irlandii, Leo Varadkara i minister biznesu, przedsiębiorczości i innowacji Heather Humphreys.
Combilift produkuje wielokierunkowe, przegubowe wózki widłowe, a także pojazdy bramowe do transportu kontenerów i specjalistycznych operacji załadunkowych. 46 500 m2 powierzchni nowego zakładu stanowi centrum operacyjne przedsiębiorstwa, z eksportem na poziomie 98% produkcji do 85 rynków na świecie.
pojazdy
Powstałe w 1998 roku Combilift jest wieloletnim klientem Walter Watson Ltd i zakupywało już wcześniej szereg dźwignic ABUS do starszych zakładów, również w Monaghan.
„Świetne doświadczenia z eksploatacji tych dźwignic spowodowały, że w zakresie wyposażenia nowych powierzchni produkcyjnych Walter Watson był naturalnym, pierwszym wyborem”, stwierdza rzecznik Combilift. „Dostarczając zarówno obiekt, jak i pakiet urządzeń dźwignicowych, Walter Watson Ltd mogło zaoferować etapowe dostawy maszyn w trakcie procesu budowlanego, co było niezwykle ważne w związku z ograniczonymi ramami czasowymi, jakich wymagało Combilift.”
Walter Watson kompletował urządzenia, stosując zestawy do budowy dźwignic (tzw. CraneKits) firmy ABUS, lidera rynku dźwignicowego, dostarczane przez spółkę córkę – ABUS Crane Systems Ltd. (www.abuscranes.co.uk). Dźwigary produkowano w Castlewellan.
Walter Watson skompletował z zestawów ABUS łącznie 61 suwnic pomostowych, z czego prawie połowę stanowią suwnice jednodźwigarowe typu ELV, których dźwigary wykonane są z profili walcowanych.
Tam, gdzie jednodźwigarowe suwnice wymagały większych rozpiętości, zastosowano dźwigary skrzynkowe produkcji Watson Ltd.
Wyprodukowano i dostarczono także 12 dwudźwigarowych suwnic pomostowych typu ZLK i 4 suwnice półbramowe typu EHPK, wszystkie z czołownicami i niezawodnymi wciągnikami linowymi ABUS. Dźwignice, niektóre z radiowym sterowaniem ABURemote, mają udźwigi w zakresie od 5 do 25 ton.
Kontrakt objął również dostawę 32 żurawi warsztatowych. Żurawie słupowe zamontowano za pomocą kotew do żelbetowych fundamentów w fabrycznej posadzce. Wyposażone w ramię o przekroju umożliwiającym jazdę wózka wewnątrz profilu żurawie ABUS typu LS z udźwigiem 1000 kg są wykorzystywane przy operowaniu lżejszymi ładunkami. Natomiast przeznaczone do cięższych zadań żurawie typu VS, których profile charakteryzują się zewnętrzną bieżnią mechanizmu jazdy wózka, zastosowano tam, gdzie wymagany jest udźwig powyżej 2 ton. 8 żurawi przyściennych typu LW w Combilift również zamocowano na słupach wewnątrz hali, co umożliwia przepływ materiałów między poszczególnymi stanowiskami pracy.
Combilift zakupiło również 4 lekkie systemy dźwignicowe typu EHB, z których każdy obejmuje kilka suwnic z wciągnikiem łańcuchowym ABUS. Jest to elastyczne rozwiązanie dla transportu bliskiego, na tyle lekkie, że można nim sterować ręcznie.
Listę wyposażenia parku maszyn zamykają 4 jednoszynowe systemy transportu liniowego ESB, przystosowane do podnoszenia i transportu liniowego ładunku z jednego punktu do drugiego, a także pozwalające na dopasowanie funkcji transportu do stanowiska, na którym pracuje konkretna maszyna.